sunnuntai 25. syyskuuta 2016

KUNTALAISALOITE NUMERO 946

Olen tehnyt Oululle 17 kuntalaisaloitetta Aloite Oululle- palvelussa. Alla on viimeisin, joka koskee terveyspalveluja.

TERVEYSPALVELUJEN AJANVARAUS NETISSÄ
 
Oulun terveyspalvelut ovat pahasti ruuhkautuneet; jonottaminen entisisissä terveyskeskuksissa kestää tunteja ja voi olla turhaa. Puhelimessakin joutuu jonottamaan ennen kuin pääsee odottamaan takaisin soittoa.

Ehdotan, että hyvinvointikeskuksiin voisi ottaa yhteyttä myös netissä. Esimerkiksi sama systeemi kuin hyvinvointikeskukseen soittaessa ja sitten odottaessa näitten soittoa takaisin: netissä täyttää lomakkeen ja kertoo vaivansa, sitten hyvinvointikeskus soittaa takaisin tai lähettää sähköpostilla ajan lääkärille taikka ohjeet miten toimia.

Tämä säästäisi kaupungin ja potilaitten aikaa, jos lomakkeen voi täyttää ympäri vuorokauden eikä tarvitse soittaa juuri silloin kun kaikki muutkin potilaat soittavat ja lisäksi säästyisi kaupungin ja potilaitten rahaa puhelinlaskuissa.

Jotkut haluavat soittaa ja tulla paikalle jonottamaan, mutta olisi hyvä jos annettaisiin 2010-luvun teknologiakaupungissa kuntalaisille mahdollisuus hoitaa terveysajanvarauksensa netissä. Joitakin aikoja voikin jo varata netin kautta eli tekniikka on jo olemassa, käytäntöä tarvitsee vain laajentaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti