sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

SUOMESTA RIKKAITTEN PELIKENTTÄ

Vanha viisaus sanoo, että heikkous on käännettävä vahvuudeksi. Suomen heikkous matkailun alalla on hintataso, lähes kaikki on kalliimpaa kuin muualla. Tämä karkottaa hintatietoisia turisteja muihin maihin.

On keino, miten Suomen kalliit hinnat saadaan toimimaan Suomen eduksi: houkutellaan Suomeen rikkaita matkailijoita. Eli jos suunnataan markkinointi rikkaille ja kuuluisille halpaturistien sijaan, saataisiin vähemmillä matkailijoilla enemmän matkailutuloja.

Esimerkiksi jos Suomea markkinoitaisiin maana jossa kalliilla hinnalla saa luksusta ja paparazzit vaivaavat vain kohtuullisesti, Suomella olisi markkinarako niitten ihmisten joukossa, jotka haluavat sinne, missä rivikansalaisilla ei ole varaa käydä.

Nykyisessä taloustilanteessa tätäkin ajatusta pitäisi tutkia.

Esa Paloniemi
Oulu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti